دسته‌بندی نشده

آمار و اطلاعات گذرگاه خصوصی دولت

ضرورت آمار

دانستن آمار و اطلاعات در خصوص میزان تراکنش‌های انجام شده در بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات یکی از علاقه‌مندی‌های کسبوکارهای خصوصی و دولتی است. لیکن این آمار همیشه محل مناقشه است. آستان به عنوان اپراتور سازمان فن‌آوری اطلاعات تلاش دارد پس از به حداکثر رسیدن بهره برداری از سامانه PGSB در اختیار کسبوکارهای قرار دهد اما تا آن روز با آمارهایی روبرو هستیم که هرچند غلط نیستند اما در کنه خود نیاز به واکاوی دارند.

رسیدن به آماری که نشان دهنده‌ی فعالیت‌های معنادار کسبوکاری باشد نیازمند پالایش لیست تراکنش‌های خام است. این لیست باید توسط طراحان گذرگاه و خبرگان صنعت تحلیل شده و تراکنش‌های واسط که انجام آنها برای ماشین معنادار است اما برای انسان بی‌معنا است را باید حذف کرد و فهرستی که نمایشگر میزان فعالیت‌های معنادار برای انسان است احصا کرد.

شفافیت آمار

آمارهای ارایه شده در خصوص ابعاد گذرگاه دچار مناقشه‌ی دیگر نیز هستند. اینکه چه بخشی از این آمار به کسبوکارهای خصوصی ارایه شده و چه بخشی از آن به دستگاه دولتی؟ البته منشا این مناقشه نیز در تعریف بنگاه خصوصی است که بررسی آن از حوزه‌ی این مقاله خارج است. آنچه مشخص است این است که بخش خصوصی شامل بنگاه‌هایی است که بعضا ابعاد آن و حساسیت نوع فعالیت آن موجب می‌شود که به بدنه‌ی دولت نزدیکتر باشند. بانک‌های خصوصی از این دسته هستند اگرچه یک بانک خصوصی بنگاهی خصوصی در نظر گرفته می‌شود اما به علت حساسیت فعالیت آن، در بخش‌هایی مانند یک دستگاه دولتی باید با آن برخورد کرد. ساده ترین مثال از این تمایز حضور بانک‌ها در شبکه‌ی دولت است. آنها برای دسترسی به مرکز تبادل ملی از اینترنت استفاده نمی‌کنند و پیش از ایجاد گذرگاه PGSB بانک‌های خصوصی بدون استفاده از اینترنت به گذرگاه GSB دسترسی داشته اند.

مخلوط شدن آمار استفاده کنندگان از بسترهای مختلف و تعریف هایی که از شرکت خصوصی ارایه می‌شود موجب شده که آمارهای ارایه شده در این خصوص تاحد زیادی ناسره باشند و نیاز به پالایش داشته باشند تا خبرگان صنعت بتوانند بهتر و دقیقتر تحلیل‌های تجاری خود را ارایه دهند.

همکاری

اگر شما صاحب کسبوکاری خصوصی هستید و نیاز دارید که از خدمات دولت الکترونیک در کسبوکار خود استفاده کنید می‌تواند درخواست خود را از طریق یکی از راه‌های زیر با «آستان» اپراتور خصوصی سازمان فن‌آوری اطلاعات، در میان بگذارید:

تماس با ما

شماره تلفن: ۸۷۶۳۴۶۰۰-۰۲۱

ایمیل:sales@noavarantosan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *